Nezabudnite nás sledovať aj na:

Elektrocentrály

Quatro - jednoduchý nákup na splátky


Kontakt
Kontakt

Firma: Peter Hideghéty PEHI

Adresa: Tureň 58, 903 01 Senec, Slovenská republika

 

IČO: 46285911

IČ DPH: SK1084258054

 

Majiteľ, predaj tovaru: Peter Hideghéty

Tel: +421 940 717 792

E-mail: tocopotrebujes@gmail.com


Administrácia, Quatro, Home Credit, fakturácia:

Zuzana Hideghétyová

Tel.: +421 948 717 792


Simona Schifferová

Tel. : +421 911 717 792



Telefonické hovory vybavujeme:

PO-PI: 8:00-11:30, 12:30-17:00
SO: 8:00-12:00

Kamenná predajňa momentálne nie je k dispozícii, v prípade osobného odberu dohoda termínu NUTNÁ!

V prípade reklamácie nás kontaktujte na e-mailovej adrese reklamacie.tocopotrebujes@gmail.com. Ďakujeme!

Názov a adresa orgánu dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia.

Ústredný inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie
poštový priečinok 29
Prievozská 32
827 99 Bratislava 27

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

(ARS)

Od 1. februára 2016 funguje na Slovensku nový systém alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, vytvorený zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ARS).

Kto rieši spotrebiteľské spory?

Sieť subjektov zapísaných v zozname, na ktoré sa v prípade problému s predávajúcim môžu spotrebitelia obrátiť v prípade, že majú problém so zakúpeným výrobkom alebo službou. Subjekty riešia spor mimosúdne, proces je menej formálny, pričom však musia dodržať postup upravený v zákone.

Zákon sa zaviazali dodržiavať práve subjekty zapísané v zozname. Popri týchto „notifikovaných/certifikovaných“ subjektoch zapísaných v zozname však existujú aj iné osoby (fyzické aj právnické), ktoré riešia spotrebiteľské spory alternatívne resp. mimosúdne. Pokiaľ však tieto osoby nie sú zapísané v zozname, nemusia zákon o ARS dodržiavať a napríklad predávajúci nie sú uvedeným zákonom zaviazaní poskytovať im súčinnosť. Z toho dôvodu odporúčame vždy si overiť, či figuruje daná osoba  v zozname.

Aký je postup pri ARS?

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný s tým, ako mu predávajúci vybavil reklamáciu, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak na túto žiadosť predávajúci do 30 dní od dňa odoslania neodpovie alebo na ňu odpovie zamietavo, spotrebiteľ sa môže s návrhom na začatie ARS obrátiť sa príslušný subjekt.

Subjekt návrh preskúma, aby zistil, či môže začať ARS alebo či návrh odmietne na základe dôvodov, ktoré má stanovené v pravidlách ARS. O odmietnutí subjekt spotrebiteľa informuje.

Po začatí ARS subjekt kontaktuje obe strany sporu a snaží sa spor medzi nimi vyriešiť, a to hľadaním kompromisov tak, aby boli dodržané práva dotknutých osôb. Pri ARS subjekt v záujme čo najrýchlejšieho vyriešenia sporu oslovuje strany sporu najmä elektronicky alebo telefonicky; subjekt by mal spor vyriešiť do 90 dní (pri zložitých prípadoch je možné predĺženie lehoty).

Ako sa ukončuje ARS?

Cieľom ARS je nájsť kompromisné riešenie pre strany sporu a dopomôcť im tak k uzavretiu súkromnoprávnej dohody.

Pokiaľ sa však strany sporu nedohodnú, avšak je porušenie práv spotrebiteľa zjavné, subjekt vypracuje pre spotrebiteľa odôvodnené stanovisko, kde mu objasní jeho práva a ktoré mu môže poslúžiť ako podklad na vypracovanie návrhu na začatie súdneho konania.

Dostupné: http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s

Najčastejšie otázky spotrebiteľov

Najčastejšie otázky predávajúcich

Informácie pre subjekty alternatívneho riešenie sporov a pre záujemcov, ktorí sa chcú stať subjektom alternatívneho riešenia sporov

Prílohy:

Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov

Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov

Leták ARS (PDF)

 

NDA3Y